Tactiek The Mixer Michael Cox boekrecensie

Gepubliceerd april 9th, 2018 | door Redactie

The Mixer: The Story of Premier League Tactics, from Route One to False Nines

The Mixer: The Story of Premier League Tactics, from Route One to False Nines Redactie

Summary: The Mixer van de Engelse schrijver Michael Cox is één van de beste tactische voetbalboeken van dit moment.

4,5

Tactisch meesterwerk

The Mixer is een voetbalboek geschreven door Michael Cox. Michael Cox is bekend van zijn tactische analyses. Het is een voetbalboek geschreven voor de moderne voetbalfan. Het boek beschrijft de tactische ontwikkeling van de Premier League. Het Engelse voetbal kenmerkte zich door het fysieke spel, snelheid, agressie boven finesse, 4-4-2 en tactisch werd er amper geëxperimenteerd. Dat opeens compleet. Met het afschaffen van de terugspeelbal naar de keeper, die deze niet meer met de hand mochten beroeren. Tactieken werden aangepast en met behulp van Buitenlandse invloeden evolueerde het Engelse voetbal compleet.

Boekrecensie The Mixer van Michael Cox

Michael Cox heeft echt een uniek boek neergzet. Zijn The Mixer bevat ongeveer 400 pagina’s waarin hij in duidelijke taal het verschil uitlegt tussen 4-3-3 en 4-2-3-1. Cox die ook regelmatig voor de Engelse krant The Guardian schijft weet relatief droge kost toch enorm interessant en enthousiast op te schrijven waardoor dit boek geen enkele keer verveelt.

Dit boek is een aanrader voor iedere Premier League fan of iedereen die geïnteresseerd is in voetbaltactieken. Zo lees je de enorme veranderingen in de jaren 2000, waarin buitenlandse managers als José Mourinho, Rafael Benítez en met name Arsene Wenger het Engelse voetbal op een unieke manier hebben beïnvloed.

Heb jij ook een boekrecensie over dit boek? Geef dan een comment of stuur deze in via ons contactformulier en zullen we deze plaatsen.

Over de auteur

Naar boven ↑