Biografieën Ik Zlatan boek review

Gepubliceerd maart 20th, 2017 | door Redactie

Ik, Zlatan

Ik, Zlatan Redactie

Summary: Een zeer fraai inkijkje in één van de beste spitsen van dit decennium. Must read!

4

Geweldig inkijkje

Ik, Zlatan is één van de populairste voetbalboeken van deze tijd. In dit geweldig opgeschreven boek krijgen we een uniek inkijkje in het leven van Zlatan tot nu toe. Zlatan spaart niemand en de schrijver heeft er voor gezorgd dat als we dit boek lezen het net lijkt alsof Zlatan echt spreekt. Zijn tijd bij Ajax komt uitgebreid aan bod en het boek neemt ons verder mee naar zijn periode in Italië en minder succesvolle periode bij Barcelona. Geïnteresseerd in de voetballer en mens Zlatan? Dan is dit boek een must-read!

Boekrecensie Ik, Zlatan

Zoals de titel (Ik, Zlatan) aangeeft, wordt in dit boek het onstuimige leven van stervoetballer Zlatan Ibrahimovic beschreven. Ibrahimovic, zoon van een Bosnische vader en een Kroatische moeder groeide op in een arme immigrantenwijk in het Zweedse Malmo, wist al op jonge leeftijd profvoetballer te worden. Ibra, zoals de Zweedse fans hem steevast noemden, groeide zelfs uit tot een grillig supertalent en werd zelfs een van ’s werelds meest begeerde aanvallers.

Verschillende Europese topclubs wisten hem, vaak tegen gigantische transferbedragen, voor korte of langere periode te contracteren. Met name zijn opvliegende en onvoorspelbare gedrag was vaak een doorn in het oog van de verschillende toptrainers die met Ibrahimovic grote successen op Europees voetbalgebied wisten te behalen. Uit de verstandhoudingen met deze trainers blijkt des temeer dat het ‘enfant terrible’ Ibrahimovic werkelijk alles over had om de absolute top op voetbalgebied te behalen. Met twee katernen zwart-wit. Goed geschreven boek dat in de sportjournalistiek unaniem wordt geprezen.

Heb jij ook een boekrecensie over dit boek? Geef dan een comment of stuur deze in via ons contactformulier en zullen we deze plaatsen.