Biografieën Johan Cruijff Mijn Verhaal boek review

Gepubliceerd maart 20th, 2017 | door Redactie

Johan Cruijff – Mijn verhaal

Johan Cruijff – Mijn verhaal Redactie

Summary: Dit boek is echt genieten. Een mooi inkijkje in het leven van de beste voetballer die Nederland ooit gekend heeft.

4,5

Mooi verwoord

Johan Cruijff – Mijn verhaal is een voetbalboek die lijkt alsof hij door Johan Cruijff zelf is geschreven. Er wordt uitgebreid ingegaan op zijn tijd bij o.a. Ajax, Barcelona, het Nederlands elftal, Feyenoord en de andere clubs waar hij actief was. Mocht je iets over Johan Cruijff willen lezen, dan is dit een absolute aanrader!

Boekrecensie Johan Cruijff – Mijn verhaal

Een half jaar na zijn dood verschijnt de autobiografie van Johan Cruijff (1947-2016), de beste voetballer die Nederland ooit voortbracht. De wereldbekende sporter deelde zijn levensverhaal met journalist Jaap de Groot (De Telegraaf) die het helemaal in Cruijff’s eigen woorden optekende. Dat is meteen de kracht van het boek: het is alsof je de soms onnavolgbare legende zelf hoort praten tijdens het lezen van zijn verhaal. Daarin kijkt hij terug op vormende momenten van zijn leven die al vaker vanuit andere perspectieven zijn beschreven.

Cruijff vertelt over zijn jaren bij Ajax, Barcelona, het Nederlands elftal, Feyenoord en andere clubs waar hij ooit rondliep. Een belangrijk deel gaat over zijn familie, die volgens de eeuwige nummer 14 misschien wel aan de basis stond van het wereldberoemde totaalvoetbal. Cruijff legt in simpele en nuchtere taal uit hoe hij de sport veranderde, zowel binnen als buiten de lijnen. Met meerdere foto’s in kleur en zwart-wit, een tijdlijn over het leven en de successen van Cruijff en een uitgebreid personenregister. De kleur oranje spat door speciaal drukwerk van het boek af.

Heb jij ook een boekrecensie over dit boek? Geef dan een comment of stuur deze in via ons contactformulier en zullen we deze plaatsen.